Skolens Værdier

Egelundskolens vision og værdier

Egelundskolens vision er systemisk funderet ud fra Mission, Vision og Værdier.

Egelundskolens mission er: At skabe læring

Egelundskolens vision er: At skabe lyst og motivation for læring

Læring er mange ting; både det at tilegne sig faglig viden, at kunne begå sig i fællesskabet, at kunne holde ud og holde fast når noget er svært, at kunne formidle og dele samt at turde investere i fællesskabet. Alt er en læreproces.

Læring er derfor ikke kun et begreb for lærere, men i høj grad også for pædagoger.

Læring fordrer et højt og kvalificeret samarbejde mellem skolen og forældrene.

At skabe lyst og motivation for læring handler om sammenhængskraften i skolen. Om lærere, pædagoger og elevers trivsel, om børne- og læringssyn, og følelsen af at høre til og være medskaber i en demokratisk organisation.

Egelundskolens værdier er:

• Fællesskab: På Egelundskolen gør vi tingene sammen og sørger for at alle hører til.
  • Trivsel: På Egelundskolen taler vi pænt til hinanden og om hinanden.
  • Ansvar: Vores skole, vores ansvar!
  • Faglighed: På Egelundskolen har vi faglige ambitioner for alle elever uanset niveau.  Vores børne – og læringssyn er; alle børn gør det bedste de kan i enhver given kontekst